Во рамките на проектот партнерите ќе работат на ублажување на загадувањето од јаглерод и на унапредување на обновливите извори на енергии, со што ќе се овозможи одржливост на екосистемот и заштита на животната средина во прекуграничната област.
Овој проект ќе ги мотивира општинските тела во прекуграничниот регион да земат пример и да инвестираат во нови еколошки погони, со што ќе се промовира користењето на обновливите енергии. Од друга страна, со двојазичниот Водич за наставници во основните училишта ќе се овозможи соработка помеѓу наставниците од прекуграничната област.
Партнерството помеѓу двете земји е потребно за да се обезбеди квалитет на имплементацијата, како и активна соработка помеѓу општините кои се истовремено и сопственици на училиштата каде што ќе бидат имплементирани инвестиционите мерки. Пред сè, директната интеракција со учениците во прекуграничниот регион ќе обезбеди долготрајно влијание врз еколошкото однесување.
Цели на проектот:
- Подобрување на постоечките дизајни кои ќе придонесат за ублажување од загадувањето на животната средина како на пример за одржување развој на пограничниот регион, корисен за локалните жители (во регионите на Југозападна Бугарија и Југоисточна Македонија).
Резултати од проектот:
- Две основни училишта се енергетско-ефикасни и користат обновливи извори на енергија, според еколошките стандарди на ЕУ за енергетска ефикасност/ користење на соларни панели;
- Промоција на регионални, обновливи проекти;
- Подготовка на предлог-програма за намалување на загадувањето од јаглерод во општина Струмица и општина Петрич;
- Годишните трошоци за користена електрична енергија во основните училишта се намалени до 50%;
- Десет наставници се обучени како peer-едукатори во регионите (Југоисток во Македонија и Југозапад во Бугарија);
- Мрежа на наставници што работат на еколошки теми;
- Изработен Водич за наставници за наставен план (за основно образование);
- Организирана една студиска посета;
- Основана регионална енергетска програма за основно образование е основана;
- 200 ученици од основните училишта во двата прекугранични региони се обучени за обновливи извори на енергија, вклучувајќи биомаса, хидроенергија, геотермална, ветер и сончева енергија.